Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet

Koulutuksen nimi: Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet
Koulutuksen tyyppi: AMK
Laajuus: 5 OP
Toteutusaika: 01.01.2024 - 31.12.2026
Ilmoittautumisaika: 21.08.2024 08:00 - 30.04.2026 16:00
Paikkoja vapaana: 49/50
Toteutustapa: Verkko
Teemat: Teknologia
Hinta: 75€
Opetuskieli: Suomi
Opettaja: Petri Hannula

Tietoja koulutuksesta

Tällä paikasta ja ajasta riippumattomalla opintojaksolla pääset toteuttamaan suositulla Unreal Engine -pelimoottorilla pelin ja luomaan siihen toiminnallisuuksia. Sinulle tulevat tutuksi mm. pelimekaniikat, käyttöliittymä, kenttäsuunnittelu, NPC:t sekä AI ja reitinhakualgoritmit. Opiskelusi tapahtuu valmiiden videoiden ja muun materiaalin avustuksella. Näytät osaamisesi palauttamalla käytännönläheisiä tehtäviä.

Toteutukset

Pelimoottorit: Unreal Enginen perusteet
Perustiedot
Tunnus: R504TL90-3013
Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia. -

Sisältö

- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä

Lisätiedot

ILMOITTAUTUMINEN
Valinta opintoihin tapahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova ja paikkoja rajoitetusti. Ilmoittautumisen jälkeen saat järjestelmän lähettämän vahvistusviestin, jossa on ohjeet opintojen aloittamiseen. Mikäli et saa viestiä tarkistathan roskapostin ja tarvittaessa ole yhteydessä avoinamk@lapinamk.fi.
Huom. Selvitäthän etukäteen opintojen vaikutuksen työttömyysturvaan TE-palveluista.
KÄYTTÄJÄTUNNUKSET
Saat käyttäjätunnuksia koskevan sähköpostiviestin IT-käyttäjähallinnosta noin viikkoa ennen opintojen alkua. Aktivointi tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Seuraa myös sähköpostisi roskapostikansiota. Viesti voi mennä roskapostiin.
OPISKELU
Opiskelu edellyttää aktiivista osallistumista. Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojen suoritusvaatimukset ovat avoimen AMKin opiskelijoille samat kuin tutkinto-opiskelijoille.
Opiskelijalla tulee olla oma (kannettava) tietokone.
OPINTOJEN SISÄLTÖ JA OPETUSAIKATAULU
Klikkaa opintojakson nimeä kohdasta ”Opinnon sisältämät toteutukset”. Mikäli kuvauksesta ei löydy opetusaikataulua, ole suoraan yhteydessä opintoihin merkittyyn opettajaan (etunimi.sukunimi@lapinamk.fi)
LISÄTIETOA
www.lapinamk.fi/avoinamk
avoinamk@lapinamk.fi

Kysy lisää

avoinamk@lapinamk.fi

Ota yhteyttä, autamme mielellämme!